Translate (türkçeye çevir)

Bu Blogda Ara

21 Haziran 2018 Perşembe

Konu: E-posta ile bağlantı kurun

1. E-posta ile pazarlamanın temel öğeleri



E-posta ile pazarlama, müşterilerinizle bağlantı kurmak ve iletişimi sürdürmek için iyi bir yoldur. Bu bölümde, e-posta ile pazarlama kampanyalarının etkisini güçlendirmek için iletişim listesi oluşturmaktan, son derece dikkat çekici e-postalar tasarlamaya kadar çok çeşitli konularda temel bilgiler edinirsiniz.

Merhaba!

Bugünlerde sayısız ürün seçeneğiyle karşı karşıyayız. Müşterilerinizin aklında kalmak istiyorsanız e-posta ile pazarlamayı deneyin.

E-posta ile pazarlama, diğer dijital pazarlama çalışmalarınıza ekleyeceğiniz mükemmel bir yöntemdir. Neden mi? Bu yöntem, cep yakmadan müşteri bağlılığı ve etkileşimi sağlar. Ve mobil cihazlarda da oldukça iyi çalışır.

Bu videoda, e-posta için nasıl kişi listesi oluşturacağınızı ve ilgi alanlarına göre farklı kitleler için nasıl bir dil kullanacağınızı göstereceğiz. E-posta ile pazarlamanın müşterilerle ilişki kurmanıza nasıl yardımcı olacağından da bahsedeceğiz.

Her pazarlama türünde olduğu gibi, e-posta ile pazarlamadaki ilk adımınız da hedeflerinizi belirlemek olmalı.

E-postayı ürün ve hizmetlerinizi sergilediğiniz bir vitrin olarak kullanıp web sitenize daha fazla ziyaretçi mi çekmek istiyorsunuz? Yoksa e-postayla en az 10 birim satış getirecek bir kupon dağıtarak ticari bir başarı mı elde etmek istiyorsunuz?
Hedefiniz ne olursa olsun, işletmenizle ilgilenen kişilerin bir listesini oluşturarak yola çıkmak iyi bir fikirdir.

Peki, bu kişileri nasıl bulur ve e-posta adreslerini nasıl edinebilirsiniz? Kısaca onlara sorarak başlayabilirsiniz.

Diyelim ki evcil hayvan ürünleri sattığınız bir mağazanız var. Müşterilerle sohbet ederken, e-posta adreslerini vermeleri halinde onlara indirim kuponları ve özel fırsatlar sunmayı önerin. Web siteniz varsa, siteye bir form ekleyerek ziyaretçileri online aboneliğe teşvik edebilirsiniz.

Bu arada, ticari e-posta gönderebilmeniz için insanların size izin vermesi gerektiğini ve birçok ülkede bu izni şart koşan yasalar olduğunu aklınızdan çıkarmayın.

Harika. Artık e-postalarınızı almak isteyen kişilerin listesini oluşturmaya başladınız.
Şimdi e-posta ile pazarlamanın işletme hedeflerinize ulaşmanıza nasıl yardımcı olabileceğini düşünelim.
Bir e-postaya çok fazla içerik sıkıştırarak veya art arda bir sürü e-posta ile müşterileri sıkboğaz etmek doğru olmaz. Arkadaşça bir selamla ve girişle başlangıç yapın. Ardından, dükkanınız ve sattığınız ürün grupları ile ilgili bilgi verebilirsiniz. Bu aşamada, ilgi alanlarını belirlemek amacıyla bir iki soru sorabilirsiniz. (Köpekseverlere kedi maması kuponu göndermeyi siz de istemezsiniz.)

Daha sonra, müşterileriniz hakkında bilgi sahibi olduğunuzda, onlara özel fırsatlar veya ilgilerini çekebilecek içerikler gönderebilirsiniz. Örneğin bu müşterilerden oluşan bir grubun son zamanlarda köpek maması satın almış olduğunu biliyorsanız, en popüler köpek oyuncaklarını, tasmalarını ve tasma kayışlarını onlara gösterebilirsiniz.

Köpek eğitimi veya ödül maması kuponu gibi faydalı bilgilere ve ilgili fırsatlara yer verdiğinizden emin olun.

Müşterilerinize işletmeniz hakkında bilgi verirken pazarlama e-postalarından faydalanarak siz de onlarla ilgili daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Abonelerinize diğer ürün veya hizmetlerle ilgili güncelleme almak isteyip istemediklerini sorun. Ardından sizden bilgi almak için hangi yolu tercih ettiklerini öğrenin.

Örneğin haftalık mı yoksa aylık mı e-posta almak istiyorlar? Gelecek kampanyalar için, e-posta kişileri veri tabanından elde ettiğiniz bilgilerin kaydını tutun.
Ya uzun süredir kişi listenizde olan kullanıcılar? Bu sadık müşteriler işletmeniz için gerçekten önemli. Dolayısıyla onlarla olumlu ve uzun ömürlü bir ilişki kurmak iyi bir fikir. Peki bu konuda ne yapabilirsiniz?

İnsanlar ihtiyaçlarının öngörülmesini takdirle karşılar. Kimi müşterilerin geçmişte web sitenizden pire-kene ilacı siparişi vermiş olduğunu varsayalım. Yaz yaklaşırken, sıcak havalar tüylü dostlarımıza zarar verebilecek ufak haşereleri beraberinde getiriyor.

Bunun üzerine, hem evleri hem de evcil hayvanları pire ve kenelerden uzak tutacak ipuçları içeren bir e-posta hazırlayabilirsiniz. Tercih ettikleri markadan verecekleri sezon öncesi sipariş için %20'lik bir indirim fırsatı da ekleyebilirsiniz.

Ya da arada bir, kedi sahiplerine İnternet'teki en komik kedi videolarını içeren küçük bir galeri gönderebilirsiniz.

Eğlenceli ve faydalı bir içerik sayesinde aboneleriniz, gönderdiğiniz e-postaları yararlı bulurlar. Böylelikle alışveriş yapmaya hazır oldukları zaman sizi tercih etme olasılıkları daha yüksek olur.
Son olarak, e-posta listenizdeki kişilerden alışveriş veya müşteri desteği deneyimleri hakkında geri bildirim isteyebilir ve kendilerine doğrudan yanıt verebilirsiniz.

İyi giden veya ters giden şeylerin farkında olarak müşterilerinizin sorunlarına çözümler bulabilir veya sadece müşterileriniz oldukları için onlara teşekkür edebilirsiniz.
İşte bu kadar. E-posta ile pazarlama hem potansiyel hem de mevcut müşterilerinizle ilişki kurmanız için mükemmel bir yöntemdir.

Ürünlerinize ilgi duyan farklı kitleleri tespit ederek, ilgi alanlarına göre iletişim metotlarınızı özelleştirebilirsiniz. Faydalı ve ilgi çekici içerik sunarak zaman içinde müşteri bağlılığı oluşturabilirsiniz. Güçlü bir müşteri tabanı işletmenizin büyümesine katkıda bulunur.

E-posta ile pazarlama hakkında daha fazla şey öğrenmek istiyorsanız, yakında daha fazlasıyla karşınızda olacağız. Farklı e-posta pazarlama hizmetlerini ve bunların özelliklerini ele alacağız. Müşterilerinizle bağlantı kurmak için nasıl e-posta yazacağınızı da göstereceğiz.

Anahtar eğitimler

Müşterilere e-posta ile bültenler ve özel fırsatlar göndermek, pazarlama planınızda önemli bir rol oynayabilir; müşterilerinizle ilişkilerinizi daha da güçlendirebilir. Bu videoda değineceğimiz konular:

  • Kişi listesi oluşturmak
  • İlgi alanlarına göre kitleleri hedeflemek
  • Müşterilerle ilişki kurmak

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

hamile olup çalışan anneler için 32+0 da alınan çalışabilir raporu

merhaba bugün çalışan anneler için bilinmesi gereken çok önemli bir konu hakkında bilgi paylaşmak istedim eğer hamileyseniz ve doğuma kada...