Translate (türkçeye çevir)

Bu Blogda Ara

21 Haziran 2018 Perşembe

4. İnternetteki rakipleriniz arasından sıyrılma


Sağlıklı bir rekabet, ayaklarımızın yere basmasını sağlar ve başarı güdümüzü artırır. Bu derste bir işletmeyi neyin internetteki diğerlerinden ayırdığını, neden rakiplerinizi kontrol etmeniz gerektiğini ve bu oyunda öne geçmenize yardımcı olacak araçları keşfedeceğiz.

Şu soruyla başlayalım: Sizi öne çıkaran nedir? Basketbol malzemeleri sattığınız bir dükkanınızın olduğunu düşünün. Markanızı basketbol malzemeleri satan diğer spor mağazalarına kıyasla farklı kılan nedir? Belki dükkanınızın dış kısmı parlak kırmızı boyalı veya göz alıcı bir vitrininiz var ya da dışarıda yoldan geçen insanların dikkatini çekmek için basketbol oynayacak birisini işe aldınız. Fiziksel bir mağaza olarak öne çıkmanız gerekir. Aynısı dijital ortamda da geçerlidir. Bizi internetteki rakiplerimizden neyin farklı kıldığını tespit ettiğimizde buna Benzersiz Satış Noktası diyoruz. Benzersiz Satış Noktası, sunduğunuz avantajları, müşterilerinizin ihtiyaçlarını nasıl çözebileceğinizi ve sizi rakiplerinizden neyin ayırdığını açıklayan net bir ifadedir. Benzersiz Satış Noktanızı belirlerken kendinize sormanız gereken 4 önemli soru: Hedef kitlem kim? Rakiplerim kimler? Hedef kitlemin sorunları neler? Bunları nasıl çözebilirim? Bu soruları sorduktan sonra yanıtları içeren kısa bir ifade oluşturabilirsiniz. Unutmamanız gereken birkaç nokta: İnsani bir tarzda seslenin. Mümkün olduğunca doğal davranın. Robotların değil insanların ilgisini çekmeye çalıştığınızı unutmayın. Sesinizi duyurun. Benzersiz Satış Noktanızı web sitenizde, sosyal medyada ve diğer pazarlama materyallerinde göstermeniz gerekir. İyi bir Benzersiz Satış Noktası herkese hitap etmez, bunda sorun yok. Özel olarak hazırlanmış, hedef kitlenize doğrudan seslenen bir Benzersiz Satış Noktası oluşturun. Benzersiz Satış Noktanız üzerinde çalışırken göz önünde bulundurmanız gereken bir diğer nokta, güçlü ve zayıf yanlarınızdır. Bunu yapmak için işinizle ilgili bilgi temelinde karar vermenize yardımcı olan GZFT analizinden faydalanın. GZFT; güçlü yanlarınız, zayıf yanlarınız, fırsatlarınız ve tehditleri ifade eder. Kendinize şunları sorun: Nelerde iyiyiz? Bunlar sizin güçlü yanlarınızdır. Neleri daha iyi yapabiliriz? Bunlar sizin zayıf yanlarınızdır. Nasıl büyüyebilir, değiştirebilir ve iyileştirebiliriz? Bunlar sizin fırsatlarınızdır. İçeride ve dışarıda bizi olumsuz etkileyebilecek neler oluyor veya neler olabilir? Bunlar tehditlerdir. Benzersiz Satış Noktanızı oluştururken rakiplerinizin neler yaptıklarını kontrol etmek iyi bir fikirdir. Bir rakip analizine başlarken internette sunulan ücretsiz araçlardan faydalanmayı unutmayın. En hızlı cevapları verebilecek arama motorlarıyla başlayın. Anahtar terimlerinizi arayın ve şunları not edin: Ürün veya hizmetiniz için arama motorlarında üst sıralarda kimler görünüyor? Web sitelerinde hangi anahtar kelimeler görünüyor, yani web sitelerindeki sayfaların başlıklarında hangi kelimeleri kullanıyorlar? Sosyal medya hesaplarında hangi mesajları kullanıyorlar? Rakiplerinizin güncel aktivitelerini bilmenin başka bir yolu da uyarı sistemlerine kaydolmaktır. Google Alerts gibi ücretsiz araçlar, internette kimlerin belirli konular hakkında konuştuğunu gösterir, böylece nabzı takip ediyor olursunuz. Önemli ürün veya hizmetlerin yanı sıra kendi işletmenizin ve rakiplerinizin adları için uyarılar oluşturmayı deneyin. Böylece internette girdiğiniz terimler üzerine konuşulduğunda bildirim alır ve kendi işletmenizin veya çalıştığınız işletmenin diğerlerine kıyasla nasıl performans gösterdiğini görebilirsiniz.

İnternette öne çıkmanıza yardımcı olması için uygulanabilecek bu ipuçlarına göz atalım: Sizi internette farklı kılan nedir? Rakiplerinizin neler yaptığını öğrenmek için bu dersteki ipuçlarından faydalanın ve sizi internette farklı kılanın ne olduğunu belirlemek için GZFT analizini kullanın.

Anahtar eğitimler

Rakiplerinizi anlamak, stratejinizin temel bileşenlerinden biridir. İşletmeyi, aktif olduğu pazarda doğru yere konumlandırmanızı sağlar. Bu derste aşağıdakileri öğreneceğiz:

  • Rekabetin yoğun olduğu bir pazarda işletmenizi diğerlerinden farklı kılan özellikler nasıl saptanır?
  • Benzersiz satış noktaları neden önemlidir ve nasıl oluşturulur?
  • Rakiplerinizi kontrol etmenizi ve onların önüne geçmenize yardımcı olacak araçlar nelerdir?

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

hamile olup çalışan anneler için 32+0 da alınan çalışabilir raporu

merhaba bugün çalışan anneler için bilinmesi gereken çok önemli bir konu hakkında bilgi paylaşmak istedim eğer hamileyseniz ve doğuma kada...