Translate (türkçeye çevir)

Bu Blogda Ara

13 Haziran 2018 Çarşamba

4. Analiz edin ve uyum sağlayın



Merhaba! Dijital ortamdan ne elde etmek istediğinizi ve İnternet'teki varlığınızı nasıl oluşturacağınızı belirleyip, tüketicileri kendinize çekmek için dijital pazarlamayı kullanmaya başlamanın ne kadar önemli olduğunu artık biliyorsunuz.

Ancak, uzun soluklu bir dijital plan hazırlamak da aynı derecede önemli. Bunu başarmak için izleyebileceğiniz yollardan birkaçı gerçekçi beklentiler oluşturmak, sonuçlarınızı izlemek, teknolojik gelişmelere ve sektörünüzdeki değişikliklere ayak uydurmaktır. Şimdi bunlara değinelim.
Unutmamanız gereken ilk nokta şu: Çok kısa sürede çok fazla şey elde etmeyi beklemeyin. Dijital varlığınızı oluşturmak ve İnternet'te fark edilmek biraz zaman alabilir.

Örneğin, ilk defa web sitesi açan bir kuaförseniz, İnternet üzerindeki şampuan satışlarınız büyük olasılıkla hemen tavan yapmayacaktır.

Arama motorlarının sizi bulması ve sizin de dijital pazarlama planınızı uygulayıp geliştirmeniz zaman alır. Bu nedenle, ulaşma olasılığınızın düşük olduğu, gerçekçi olmayan hedeflerden kaçınmaya çalışın.

Online ortama yönelik tüm planların en can alıcı yönlerinden biri, yaptıklarınızı ölçmek ve bunların işe yaradığından emin olmaktır. Buna ‘analiz‘ denir. İngilizce adıyla "Analytics". 
Analiz , size kullanıcıların web sitenizi ne şekilde bulduğunu ve sitenize ulaştıklarında neler yaptığını gösterebilir.

Analiz konusunun ayrıntılarına inen çok sayıda videomuz var. Ancak genel hatlarıyla açıklamak gerekirse, online ziyaretçilerinizin nereden geldiği bilmek, pazarlama kampanyalarınızdan hangilerinin işe yarayıp, hangilerinin yaramadığını saptamanıza yardımcı olabilir.

Kullanıcıların web sitenize geldikten sonra neler yaptığını bilmek, dijital platforma yaptığınız yatırımın karşılığını alıp almadığınızı görmenizi sağlayabilir.

Örneğin kuaför salonunuz için, kullanıcıların yalnızca ana sayfanızı bulmasını değil, titizlikle hazırladığınız nasıl yapılır videolarınızı izlemelerini, randevu almalarını, salonunuzun yol tarifini öğrenmelerini veya ürün satın almalarını istiyor olabilirsiniz.

Ziyaret çilerinizin sitenizde neler yaptığını izlemek, size nelerin fayda sağlayıp nelerin sağlamadığını anlamanıza yardımcı olabilir. Böylece değişiklikler yapabilir ve hizmetlerinizi sürekli olarak geliştirebilirsiniz.

Son bir noktaya değinelim. Online dünyanın sürekli değişim içinde olduğunu kesinlikle unutmayın.

Hemen her gün yeni araçlar, teknolojiler, taktikler ortaya çıkıyor. Dolayısıyla iyi bir plan, çok sık değişmeyen temel kavramlarla, en son ve en verimli yeniliklere ayak uydurabilecek, geleceğe yönelik bir düşünce tarzını bir araya getirmelidir.

Aynı şekilde, sektörünüzde bir takım değişimler yaşandığında, online dünyanızı da bu doğrultuda güncellemeyi ihmal etmeyin.

Saç tasarımlarınız en çok rağbet gören en yeni modelleri içeriyor mu? Saç boyatmak çok popüler hale gelirse, neler yapabileceğinizi müşterilere göstermek için reklamlarınızı hızla güncelleyebilirsiniz.

İnternet'te başarı yakalamaya hazır olmak için, hamlelerinizi yapmadan önce iyi düşünmelisiniz. Etraflıca düşünmekten hiç vazgeçmeyin! İyi bir plan üç şeyi hesaba katarak hazırlanır:

İlk olarak, online hedeflerinizin bilincinde olun ve kendinize gerçekçi beklentiler koyun.

Ardından, neler yaptığınızı ve bunların ne ölçüde yararlı olduğunu izleyip ölçmek için analizleri kullanın.

Ve son olarak, kendinizi her zaman güncelleyin, teknolojide ve çalıştığınız sektörde ortaya çıkan değişimlere ayak uydurun.

Planınız tüm bunların üstesinden gelecek nitelikteyse ve esnek bir yaklaşım benimserseniz sizi kimse tutamaz.


 
Bilginizi sınayın
İnternetteki varlığına rağmen, Ahmet'in web sitesinin aldığı tıklama sayısı hala düşük. Ahmet web analizi yaparak müşterilerinin siteyle nasıl etkileşime geçtiğini öğrenmek istiyor. Web analizi işletme sahiplerine hangi konularda yardımcı olabilir?
Tüm soruları cevaplayıp GÖNDER tuşuna basın

1 / 4
 
Bir web sitesinde hangi sayfaların en popüler olduğunu görmek EVET
 Web sitesinde neye tıklandığının kaydını tutmak  EVET
  Kullanıcının web sitesinin hangi kısmını sevmediğini listelemek HAYIR
Ziyaretçilerin konumlarını belirlemek. EVET

DERS TAMAMLANDI

Aferin, doğru!

Analiz Ahmet'e insanların web sitesiyle nasıl etkileşime geçtiği konusunda pek çok bilgi verebilir; örneğin sitenin hangi kısımları popüler veya kullanıcılar nereden bağlanıyor gibi. Ama analizin kullanıcıya sormadan hoşlarına gitmeyen belirli bir şey var mı bilmesi, mümkün değildir.
Ahmet bu verileri kullanarak çıkarımlarda bulunup yaklaşımını ona göre uyarlayabilir. Örneğin sitesine çok sayıda insan mobil cihazlardan erişim sağlıyorsa, web sitesinin mobil uyumlu olduğundan emin olabilir veya mobil uyumlu görüntülü reklamlar kullanabilir.

Sonraki adımlar

Altı ay içinde ulaşabileceğinize inandığınız dijital hedeflerinizi yazın. Her bir hedefin yanına, o hedefe ulaşmanız için ihtiyaç duyacağınız maliyet, zaman ve kaynak tahminlerinizi ekleyin. Sonra kendi kendinize sorun: herhangi bir teknolojiye bağımlı mısınız? İşte bu sorunun cevabı, daha esnek olup olamayacağınızın işaretidir.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

hamile olup çalışan anneler için 32+0 da alınan çalışabilir raporu

merhaba bugün çalışan anneler için bilinmesi gereken çok önemli bir konu hakkında bilgi paylaşmak istedim eğer hamileyseniz ve doğuma kada...