Translate (türkçeye çevir)

Bu Blogda Ara

12 Haziran 2018 Salı

2. İnternetteki varlığınızı oluşturmak


Merhaba! Şimdi dijital dünyaya geçişin ilk adımını inceleyeceğiz: İnternet'te kendinize yer edinmek.

Dijital varlığınızı oluşturmak için, yerel girişler, web siteleri, mobil uygulamalar ve sosyal medya dahil çok sayıda seçeneğiniz var.

Bu temelleri doğru oturtursanız çok büyük bir fark yaratabilirsiniz.
Günümüzde herkes İnternet üzerinde kolayca yer edinebilir.

Akla ilk gelen fikir web sitesi olsa da mutlaka bu noktadan başlamanız gerekmez.

Bir kuaför olduğunuzu varsayalım. İnternet'ten müşteri bulmak ve kullanıcılar tarafından bulunmak için atacağınız ilk adım, kuaför salonunuzun girişini Google My Business gibi yerel dijital dizinlere eklemek olabilir.

Daha sonra bir kullanıcı Google'da, bulunduğunuz bölgedeki kuaför salonlarını aradığında, web sitesine gerek olmadan sonuçlarda gösterilirsiniz!
Potansiyel müşterilere işletmeniz ve neler yapabileceğiniz hakkında kısaca bilgi vermek için bir Facebook sayfası oluşturabilirsiniz. Bu sayfaya, tasarladığınız muhteşem saç stillerinden memnun kalan müşterilerin fotoğraf ve videolarını ekleyebilirsiniz.

Biraz zor görünüyorsa endişelenmeyin. Sosyal medyayı daha ayrıntılı keşfetmeniz için yardımcı olacak bir sürü videomuz var.
Web sitesi olmadan yapabileceğiniz birçok şey olsa da bir noktada web'de kendinize bir yer edinmek isteyebilirsiniz. Müşterileriniz bu web sitesine gelerek hakkınızda bilmeleri gereken her şeyi İnternet'te tek bir kaynaktan öğrenebilir.

Harika, şimdi sıradakine geçelim!

Sitenizi planlamaya başladığınızda en önemli nokta şu: "Kullanıcıların sitenizde ne yapmasını istiyorsunuz?" Örneğin:
Sizi telefonla aramalarını mı istiyorsunuz? O halde telefon numaranızı her sayfaya belirgin bir şekilde ekleyin.
Belki dükkanınızın yerini bulmalarını istiyorsunuz. O zaman harita ve yol tarifi ekleyebilirsiniz.
Belki de İnternet üzerinden randevu almalarını hedefliyorsunuz. Sitenizde bu özelliğe yer verebilirsiniz.
Son olarak, İnternet üzerinden sipariş vererek veya ödeme yaparak ürünlerinizi satın almalarını istiyor olabilirsiniz. Buna e-ticaret denir ve basitten karmaşığa doğru birçok seçeneğe sahiptir. Bu konuyu diğer videolarda daha ayrıntılı ele alacağız.


Web siteleri artık İnternet'te yer edinmek için tek seçenek değil. Günümüzde birçok işletme, müşterilerin akıllı telefonlarına veya tabletlerine yükleyebileceği mobil uygulamalar oluşturmakta.

Uygulamalar her türlü dijital kapıyı aralar. Örneğin, bağlılık programları oluşturabilir veya yaklaşan randevularla ilgili hatırlatmaları otomatik olarak gönderebilirsiniz.

Açıkça söylemek gerekirse: Kullanıcıların sizi web'de bulmasını istiyorsanız İnternet'te kendinize yer edinmeniz gerekir.

Yerel işletme dizinine giriş ekleyerek, sosyal medya sitelerinde sayfa oluşturarak, basit veya e-ticaret olanağı sunan kapsamlı bir web sitesi ya da bir mobil uygulama tasarlayarak veya bunların hepsini bir arada yaparak bunu başarabilirsiniz.

Hangisini seçerseniz seçin, yaptığınız seçim, kullanıcıların sizi bulacağı, tanıyacağı ve sonunda müşteriniz olabileceği yerdir.

 
Bilginizi sınayın

Ahmet kuaför randevuları için online rezervasyon sistemi içeren bir web sitesi tasarladı.

Müşterileriyle daha fazla etkileşime geçmek istiyor ve bir dizi hedef belirledi.

Ahmet'in her bir görevini, işe yarayacağını düşündüğünüz online araçla eşleştirin.

Sorunun üstüne tıklayarak olası cevapları görüntüleyin, her soruyu cevaplayıp GÖNDER tuşuna basın.

1

Müşterilerden geri bildirim almak

B

E-posta anketi

2

Müşterilere kuaförün uzun çalışma saatlerinden bahsetmek

D

Sosyal medya sayfası

3

Müşterilere Ahmet'in en yeni saç tasarımlarını göstermek

A

Online galeri

4

Yereldeki müşterilerin yeni kuaför salonunu bulmalarına yardım etmek

C

Harita

DERS TAMAMLANDI


Aferin, doğru!


Dijital araçlar arasında pek çok seçenek var ve teknoloji sürekli değişiyor.

Web siteleri ve sosyal medya mevcut ve potansiyel müşterilere ulaşmak için kullanılabilir. Bu kanallar vasıtasıyla mesajınızı mümkün olduğu kadar çok insana ulaştırabilirsiniz.

E-posta ve uygulamaları kullanarak hangi mesajın kime ve ne zaman gönderileceğini seçebilirsiniz. Yani Ahmet düzenli müşterileri ödüllendirmek ya da geri bildirim almak isterse, uygulama veya e-posta bu işini görecektir.

Harita, yeni müşterilerin kuaför salonunu bulmasını kolaylaştırır.

Sonraki adımlar


Dijital varlığınız için bir envanter – ya da bir dilek listesi – oluşturun. Şu anda hangi bileşenleri kullanıyorsunuz? Neleri eklemek istersiniz? Fikirlerinizi not etmeye başlamanız, dijital planınızı geliştirmeye giden ilk adımdır.

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

hamile olup çalışan anneler için 32+0 da alınan çalışabilir raporu

merhaba bugün çalışan anneler için bilinmesi gereken çok önemli bir konu hakkında bilgi paylaşmak istedim eğer hamileyseniz ve doğuma kada...