1. Çevrimiçi stratejinin yararları
5 ders 30 dk.
Çevrimiçi stratejinizi planlayın
Bu bölümde, çevrimiçi işletme stratejinizi oluştururken en iyi performansı
göstermeniz için gereken, hedeflerinizi tanımlamak ve gelişiminizi izlemek gibi
önemli adımları bulabilirsiniz. Kendinizi rakiplerinizden nasıl farklı
kılacağınızı ve müşteri deneyimini nasıl daha iyi hale getirebileceğinizi
keşfedin.
Bu
derste bir işletme için çevrimiçi strateji oluşturmanın nasıl olumlu bir etki
oluşturabileceğini, iyi bir çevrimiçi stratejinin nasıl olacağını ve işletme
hedeflerinize ulaşmak için uygulayabileceğiniz yöntemleri keşfedeceğiz.
Çevrimiçi işletme stratejisi, aklınızdaki tüm fikirleri uygulanabilir bir biçime dönüştürmeye yardımcı olur. Böylece ileriye dönük hedeflerinizi belirleyebilir, planlarınızı netleştirebilir ve daha iyi odaklanabilirsiniz. Daha esnek olmak için yeni bir fitness hedefi belirlediğinizi düşünün. Kardiyo için 10 km koşmak harika olabilir ancak gözünüzü diktiğiniz, eğilmenizi gerektiren o yoga duruşunu başarmanıza yardımcı olmaz. Bunu yapmak için antrenmanınızı hedefinize ulaşmanıza, yani daha esnek olmanıza yardımcı olacak temel alanlara yoğunlaştırmanız gerekir. Koşu bunun bir parçası olabilir ancak esnemenin başarılı olmanıza yardımcı olması daha muhtemeldir. Aynı şekilde hedeflerinize uygun olarak belirlenmiş eylemler, işletmenizin ihtiyaçlarını nasıl karşılayacağınızı daha iyi anlamanızı sağlar.
Çevrimiçi işletme stratejisi, aklınızdaki tüm fikirleri uygulanabilir bir biçime dönüştürmeye yardımcı olur. Böylece ileriye dönük hedeflerinizi belirleyebilir, planlarınızı netleştirebilir ve daha iyi odaklanabilirsiniz. Daha esnek olmak için yeni bir fitness hedefi belirlediğinizi düşünün. Kardiyo için 10 km koşmak harika olabilir ancak gözünüzü diktiğiniz, eğilmenizi gerektiren o yoga duruşunu başarmanıza yardımcı olmaz. Bunu yapmak için antrenmanınızı hedefinize ulaşmanıza, yani daha esnek olmanıza yardımcı olacak temel alanlara yoğunlaştırmanız gerekir. Koşu bunun bir parçası olabilir ancak esnemenin başarılı olmanıza yardımcı olması daha muhtemeldir. Aynı şekilde hedeflerinize uygun olarak belirlenmiş eylemler, işletmenizin ihtiyaçlarını nasıl karşılayacağınızı daha iyi anlamanızı sağlar.
Peki
işe nereden başlamanız gerekir? Birinci adım, hedeflerinizi açıkça
tanımlamaktır. Belki satışlarınızı %20 oranında artırmak, belki de 100
potansiyel müşteri belirlemek istersiniz? Hedefler belirlemek, takip
edebileceğiniz bir yön ve net bir yol sunar. Sonrasında işletmenizin ne ile
ilgili olduğunu açıkça belirtmeniz gerekir. Bunu genellikle misyon ifadesi
olarak adlandırılan basit bir cümleyle temsil edebilirsiniz. Örneğin; “insanlara
daha sağlıklı olma konusunda ilham vermek” veya “günlük fitness için eğlenceli
alanlar sunmak" olabilir. Benzersiz Satış Noktanızı da belirlemeniz
gerekir. Çevrimiçi rakiplerinizden sizi ayıran şey budur. Benzer şeyler yapan
işletmelere bakarak sizi neyin farklı kıldığını bulun ve bunu geliştirin.
Örneğin; sizi rakiplerinizden ayıran yanınız müşteri hizmetleri ise bu sizin
Benzersiz Satış Noktanızdır. Neyi elde etmek istediğinizi bilmek, doğru zamanda
doğru kararlar vermenize yardımcı olabilir. Bunları ele almak için
kullanabileceğiniz bazı tipik hedef ve stratejileri burada bulabilirsiniz:
Satışları artırma Hedefiniz çevrimiçi satışları artırmaksa web sitenize daha
fazla trafik çekmek, faydalı olabilir. Ücretli reklamlardan içerik pazarlamaya
kadar bunu başarmanın pek çok yolu vardır. İşletmenin veya markanın
bilinirliğini artırma Sosyal medya, hem yeni hem de mevcut müşteriler için
markanın bilinirliğini artırmanın popüler bir yoludur. Değerlerinizi ve
kişiliğinizi ifade etmeniz ve kitlenizle etkileşim kurmanız için bir platform
sunar. E-posta pazarlama listenizi büyütme Müşterileri pazarlama e-postalarına
kaydolmaya teşvik etmek için kitlenizin almayı bekleyebileceği, örneğin özel
içerikleri veya üyelere özel güncellemeleri net biçimde duyurmayı deneyin. Peki
tüm bunların avantajları gerçek hayata nasıl yansır?
Anahtar eğitimler
Çevrimiçi
işletme stratejisi, net hedefler belirlemenize ve çalışmalarınızı odaklamanıza
yardımcı olarak internet ortamındaki başarınızı artırabilir. Bu derste
aşağıdakileri öğreneceğiz:
- İnternette
faaliyet gösteren bir işletme, işletme stratejisinden nasıl
yararlanabilir?
- İşletme
stratejisi oluştururken izlenecek en iyi örnekler
- Sık
rastlanan hedefler ve bunlara ulaşmak için kullanılan stratejiler
Looking for gym workouts? Click: fitness moves
YanıtlaSil