Bu derste,
spesifik hedefler belirleme ve bunları takip etmenin işletmenizin performansını
anlayıp artırmanıza nasıl yardımcı olabileceğini ele alacağız. Temel Performans
Göstergelerini ve hedeflerinize ulaşmanız için en önemli süreçlerin
etkililiğini değerlendirmek amacıyla bunları nasıl kullanabileceğinizi de
öğreneceksiniz.
Biraz daha ayrıntılı inceleyelim: Temel Performans Göstergeleri (TPG), işletme hedeflerine ulaşmak için en önemli metriklere odaklanmak amacıyla kullanılan ölçümlerdir. TPG'ler, gelişimin nasıl takip edilip ölçüldüğün anlamakta ekiplere de yardımcı olur. TPG'leri oluşturmanın pek çok yolu vardır, ancak hepsinin ölçülebilir, pratik, ulaşılabilir olması ve bir yön sunması gerekir. Peki bir TPG gerçek dünyada ne anlama gelir? Ryan ile tanışın. Kendisi "Fit Gym" adlı fitness salonları zincirinin sahibi. İşletmenin büyümeye devam etmesini sağlamak için yeterince müşterisinin olduğundan emin olması gerekiyor. Ryan bunu başarmak için ayda salon başına en az 50 yeni üyenin kaydolmasını istiyor. Bu onun hedefi. Bu hedefe ulaşmasına yardımcı olması için Ryan'ın çalışanların hedefe ulaşmaya dönük çabalarını ölçecek TPG'ler belirlemesi gerekiyor. Ryan'ın üye kayıt oranını artırmaya yardımcı olacak eylemler temelinde satış personeli için belirlediği TPG'ler şöyle: Satış ekibi şunları yapmalıdır: Günde 20 potansiyel müşteriye ulaşmak. Çalışma saatleri içinde sosyal medya ve e-posta yoluyla gelen tüm çevrimiçi sorulara 15 dakika içinde yanıt vermek. Ayda 8 mevcut salon üyeliğini yenilemek veya ek satış yapmak. Bu TPG'lere bakarak sonuçları analiz etmek, hangi çalışanların beklenen standardı karşıladığını doğru şekilde değerlendirmeyi ve hangilerinin ilave satış eğitimi alması gerektiğini belirlemeyi sağlar. Kendi işletmenizi veya çalıştığınız işletmeyi düşünürken TPG'nin sizi hedefinize yaklaştıran her şey olabileceğini unutmayın. Satış telefonlarından sosyal medya gönderilerine, e-posta listesine kaydolmaktan müşteri memnuniyetine kadar, ihtiyaçlarınıza en uygun TPG'yi seçtiğinizden emin olun. Peki TPG'lerinizin ne olması gerektiğini nasıl bilir ve bunları nasıl ölçebilirsiniz? TPG'ler belirli, ölçülebilir, ulaşılabilir, alakalı ve zamana bağlı olmalıdır. TPG'leri bu şekilde oluşturarak net ve ulaşılabilir olduklarından emin olabilirsiniz. Kendi TPG'lerinizi oluşturmayı deneyin ve aşağıdaki soruları yanıtlayıp yanıtlayamadığınıza bakın: Bu TPG yeterince belirli mi? Ölçülebilir mi? Çalışanlar buna ulaşabilir mi? İşletmenin daha geniş kapsamlı hedefiyle alakalı mı? Son olarak, ne zamana kadar buna ulaşılması gerekiyor? Örnek bir TPG, satış rakamlarını önceki yıla göre %25 artırmak olabilir. Bu hem belirli hem de ölçülebilirdir. Önceki satış rakamlarınızı incelemek, ulaşılabilir olup olmadığını görmenize olanak tanır. Satışları artırmak, bir işletmenin büyümesi için önemlidir. Bu genel bir işletme hedefi olabilir ve yıllar boyunca değişimin karşılaştırılması, hedefe zamanında ulaşılmasını sağlar. Hem TPG sonuçlarını hem de TPG'lerin kendilerini düzenli olarak değerlendirmeyi ve verilere uygun adımlar atmayı unutmayın. Örneğin; Ryan’ın satış personeli ortalama 15 dakikalık yanıt TPG'sini soruların hacmi nedeniyle karşılayamıyorsa belki de talebi karşılamak için vardiya başına personel sayısını artırmayı düşünmesi gerekir. Böylece sorularını hızlıca yanıtlayarak potansiyel müşterilerinin memnun olmasını ve aynı zamanda personelinin aşırı yorulmamasını sağlar.
Kendi iş ortamınızda hedefleri ve TPG'leri belirlemeye gelince, bunların belirli, ölçülebilir, ulaşılabilir ve alakalı olduklarından emin olun ve uzun vadeli planınıza ulaşmanıza yardımcı olması için ileriye dönük düşünün. Biraz zaman ayırarak belirleyebileceğiniz TPG'lere ve hedeflerinize yaklaşmak için bunları nasıl ölçebileceğinize kafa yorun.
Biraz daha ayrıntılı inceleyelim: Temel Performans Göstergeleri (TPG), işletme hedeflerine ulaşmak için en önemli metriklere odaklanmak amacıyla kullanılan ölçümlerdir. TPG'ler, gelişimin nasıl takip edilip ölçüldüğün anlamakta ekiplere de yardımcı olur. TPG'leri oluşturmanın pek çok yolu vardır, ancak hepsinin ölçülebilir, pratik, ulaşılabilir olması ve bir yön sunması gerekir. Peki bir TPG gerçek dünyada ne anlama gelir? Ryan ile tanışın. Kendisi "Fit Gym" adlı fitness salonları zincirinin sahibi. İşletmenin büyümeye devam etmesini sağlamak için yeterince müşterisinin olduğundan emin olması gerekiyor. Ryan bunu başarmak için ayda salon başına en az 50 yeni üyenin kaydolmasını istiyor. Bu onun hedefi. Bu hedefe ulaşmasına yardımcı olması için Ryan'ın çalışanların hedefe ulaşmaya dönük çabalarını ölçecek TPG'ler belirlemesi gerekiyor. Ryan'ın üye kayıt oranını artırmaya yardımcı olacak eylemler temelinde satış personeli için belirlediği TPG'ler şöyle: Satış ekibi şunları yapmalıdır: Günde 20 potansiyel müşteriye ulaşmak. Çalışma saatleri içinde sosyal medya ve e-posta yoluyla gelen tüm çevrimiçi sorulara 15 dakika içinde yanıt vermek. Ayda 8 mevcut salon üyeliğini yenilemek veya ek satış yapmak. Bu TPG'lere bakarak sonuçları analiz etmek, hangi çalışanların beklenen standardı karşıladığını doğru şekilde değerlendirmeyi ve hangilerinin ilave satış eğitimi alması gerektiğini belirlemeyi sağlar. Kendi işletmenizi veya çalıştığınız işletmeyi düşünürken TPG'nin sizi hedefinize yaklaştıran her şey olabileceğini unutmayın. Satış telefonlarından sosyal medya gönderilerine, e-posta listesine kaydolmaktan müşteri memnuniyetine kadar, ihtiyaçlarınıza en uygun TPG'yi seçtiğinizden emin olun. Peki TPG'lerinizin ne olması gerektiğini nasıl bilir ve bunları nasıl ölçebilirsiniz? TPG'ler belirli, ölçülebilir, ulaşılabilir, alakalı ve zamana bağlı olmalıdır. TPG'leri bu şekilde oluşturarak net ve ulaşılabilir olduklarından emin olabilirsiniz. Kendi TPG'lerinizi oluşturmayı deneyin ve aşağıdaki soruları yanıtlayıp yanıtlayamadığınıza bakın: Bu TPG yeterince belirli mi? Ölçülebilir mi? Çalışanlar buna ulaşabilir mi? İşletmenin daha geniş kapsamlı hedefiyle alakalı mı? Son olarak, ne zamana kadar buna ulaşılması gerekiyor? Örnek bir TPG, satış rakamlarını önceki yıla göre %25 artırmak olabilir. Bu hem belirli hem de ölçülebilirdir. Önceki satış rakamlarınızı incelemek, ulaşılabilir olup olmadığını görmenize olanak tanır. Satışları artırmak, bir işletmenin büyümesi için önemlidir. Bu genel bir işletme hedefi olabilir ve yıllar boyunca değişimin karşılaştırılması, hedefe zamanında ulaşılmasını sağlar. Hem TPG sonuçlarını hem de TPG'lerin kendilerini düzenli olarak değerlendirmeyi ve verilere uygun adımlar atmayı unutmayın. Örneğin; Ryan’ın satış personeli ortalama 15 dakikalık yanıt TPG'sini soruların hacmi nedeniyle karşılayamıyorsa belki de talebi karşılamak için vardiya başına personel sayısını artırmayı düşünmesi gerekir. Böylece sorularını hızlıca yanıtlayarak potansiyel müşterilerinin memnun olmasını ve aynı zamanda personelinin aşırı yorulmamasını sağlar.
Kendi iş ortamınızda hedefleri ve TPG'leri belirlemeye gelince, bunların belirli, ölçülebilir, ulaşılabilir ve alakalı olduklarından emin olun ve uzun vadeli planınıza ulaşmanıza yardımcı olması için ileriye dönük düşünün. Biraz zaman ayırarak belirleyebileceğiniz TPG'lere ve hedeflerinize yaklaşmak için bunları nasıl ölçebileceğinize kafa yorun.
Anahtar eğitimler
İşletmenizi
internette pazarlarken, çalışmalarınızın performansını değerlendirmek üzere
mevcut verileri ve metrikleri kullanmak önemlidir. Bu derste aşağıdakileri
öğreneceğiz:
- Hedef
ve TPG belirlemenin çevrimiçi işletmeler için önemi
- 5
kriteri kullanarak TPG oluşturma yolları
- Toplanan
verileri, pazarlama çabalarını geliştirmeye yardımcı olması için analiz
etme yolları
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder