Translate (türkçeye çevir)

Bu Blogda Ara

18 Haziran 2018 Pazartesi

3. Web sitesinin temel unsurları


Bu derste, web siteniz için başlangıç aşamasında vereceğiniz çok önemli kararları ele alacağız: web sitesi için bir ad seçme ve sitenizin nasıl yapılandırılacağını planlama. Amaç, müşterilerin sitenizde dolaşmasını ve istediklerini bulmasını kolaylaştırmakta. Çünkü mutlu bir müşteri, daha başarılı bir işletme demektir, değil mi?

Hazır mısınız?

İlk olarak alan adınıza bakalım. Yani, kullanıcıların sizi bulmak için web tarayıcısına yazacakları ada.

Alan adı seçerken, önce istediğiniz adın kullanılabilir olup olmadığını kontrol etmeniz gerekir. Örneğin, web'de yalnızca bir tane “Lezzetpastanesi.com” olabilir ve bir başkası daha önce almışsa bu adı kullanamazsınız.
Peki, istediğiniz adın alınıp alınmadığını nasıl öğreneceksiniz? Bunun için “alan adı kayıt sitesi” araması yapmanız ve sonuçlardan birini tıklamanız yeterli. Gittiğiniz sitede, istediğiniz adın başka biri tarafından kullanılmakta olup olmadığını görmenizi sağlayan bir araç bulunacaktır. İstediğiniz ad kullanılıyorsa, araç size kullanabileceğiniz başka bir benzer ad önerebilir.

İyi bir alan adı kolayca hatırlanabilir bir ad olmalı. Mümkün olduğu kadar kısa, alakalı ve yerinde bir ad saptayın.

Farklı bir uzantı (sondaki kısa bölümün havalı adıdır) seçerek, istediğiniz adı farklı biçimlerde alabilirsiniz. “.com” veya “.com.tr” uzantılarını büyük olasılıkla biliyorsunuzdur. Ancak kullanıma açık veya daha uygun olan başka uzantılar da bulabilirsiniz. Örneğin, kâr amacı gütmeyen kuruluşlar “.org” uzantısını kullanır.

Diğer bir deyişle, “Lezzetpastanesi.com” alınmış, ancak “Lezzetpastanesi.net” hala kullanılabilir durumda olabilir.
Pekala, ad işini hallettik. Şimdi, bir web sitesinde mutlaka bulunan diğer bazı bölümlere, örneğin "ana sayfa"ya bakalım. Ana sayfa, kullanıcıların alan adınızı yazıp web sitenize geldiklerinde gördükleri ilk sayfadır.
Ana sayfa, insanları içeri davet ettiğiniz ve kendiniz hakkında bilgi verdiğiniz vitrininizdir.
Ana sayfa ayrıca, "gezinme" olarak adlandırdığımız yöntemle ziyaretçileri web sitenizin diğer sayfalarına yönlendirir. Gezinme başlıkları sayfanın üst bölümünde ya da kenarında yer alabilir. Gezinme başlıklarının olduğu bu menü, ziyaretçilerin sitenin bir bölümünden diğerine gitmesini sağlar.

Sitenizi nasıl düzenlediğiniz çok önemli. Sık ziyaret ettiğiniz web sitelerini aklınıza getirin. Onlar nasıl düzenlenmiş?

Ardından, ne tür bir içerik sunmak istediğinize karar verin ve bu içeriği anlamlı bir düzene sokun.
Birçok web sitesi oluşturma aracı, zaten bu işe başlarken size yardımcı olabilecek şablonlar sunmakta.

Nereden kolayca başlayabilirsiniz? Çoğu web sitesinde gördüğünüz “Hakkında” ve “İletişim” gibi sayfalar iyi fikir olabilir.
Web sitenizin İletişim sayfasına, adresinizi, telefon numaranızı, e-postanızı koyabilir ve yol tarifi veren bir harita bile ekleyebilirsiniz.

Hakkında sayfası işletmenizin öyküsünü anlatabilir ve en iyi çalışmalarınızdan bazılarının fotoğraflarını sunabilir.
Site düzenlemenin doğru veya yanlış bir yolu yok. Ancak kendinizi her zaman ziyaretçilerin yerine koymanız gerekir. 
Ziyaret çinin aradığı nedir? Web sitesinde ne yapmaya çalışıyor?

Bu doğrultuda, ziyaretçinin ihtiyaç duyduğu, örneğin, pastanenin çalışma saatleri gibi bilgileri bulmasını veya online sipariş vermesini son derece kolaylaştıracak düzenlemeler yapmanız gerekebilir.
Şimdi web sitenizin sayfalarında neler göreceğinize bakalım.

İlk olarak, Hakkında ve İletişim başlıkları gibi başlıca gezinme işaretlerini fark edersiniz. 
Ziyaret çilerin istedikleri zaman istedikleri yere gidebilmeleri veya daha önce bulundukları yere dönebilmeleri için bu işaretler sitenizin her sayfasında bulunmalıdır.

Elbette bunların yanı sıra sayfalarda kelimeler ve yazılar da olacak. Örneğin başlıklar, paragraflar, listeler. Ayrıca, resim ve videolar da kullanabilirsiniz. 

Yazı ve resimler, tıklandıklarında İnternet'teki diğer sayfalara bağlantı verecek şekilde de ayarlanabilir. “Köprü” olarak adlandırılan bu bağlantılar, sitenizde veya web'deki başka bir yerde bulunan diğer sayfalara giden kısayollardır.
Birçok web sitesi ayrıca, müşterileri bir takım özelliklerle etkileşim kurmaya davet eder. Mesela soru göndermek için doldurulan formlar, mağazanızın adım adım yol tarifini veren haritalar veya ürün satın almak için kullanılan alışveriş sepetleri sayesinde müşteriler sitenizle etkileşim kurar.


Web siteniz, yani dijital vitrininiz, müşterilerle bağlantı kurmanın mükemmel yoludur. Doğru alan adını seçmek, siteyi mantıklı bir biçimde düzenlemek, etkileyici özellikler eklemek, ziyaretçilerinizin tam olarak aradıkları şeyi bulmasına yardımcı olabilir.

Anahtar eğitimler

Bir web sitesi pek çok parçadan oluşur. Bu parçaları doğru şekilde kurar ve harmanlarsanız mutlaka başarılı olursunuz. Bu derste işleyeceğimiz konular:
  • Seçtiğiniz ad
  • Web sitesinin düzeni
  • Metin, fotoğraflar ve diğer etkileşimli unsurlar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

hamile olup çalışan anneler için 32+0 da alınan çalışabilir raporu

merhaba bugün çalışan anneler için bilinmesi gereken çok önemli bir konu hakkında bilgi paylaşmak istedim eğer hamileyseniz ve doğuma kada...