Bilginizi
sınayın
Nick, kendi pazar tezgahında ev yapımı kozmetik
ürünler satıyor ve bir e-ticaret sitesi açmak istiyor. Ürünlerini pazarda
satmak konusunda çok tecrübeli, ancak internet ortamında daha çok sayıda
müşteriye ulaşmayı planlıyor.
İşini hem
fiziksel hem de online platformda başarıya ulaştırması için Nick'e tavsiye
verebilir misiniz?
Tüm soruları cevaplayıp GÖNDER tuşuna basın.
- 1 / 4
Başarılı çevrimdışı pazarlama çalışmalarını internet
kitlesine aynı şekilde yansıtması mı gerekir? YANLIŞ
2 / 4
Daha çok müşterinin dikkatini çekmek için web
sitesinde daha düşük fiyatla satış yapması mı gerekir? YANLIŞ
- 3 / 4
İnternette ve fiziksel pazardaki çeşitli kitleleri
belirleyip onlarla etkileşime geçmenin en iyi yolunu mu bulması gerekir? DOĞRU
4 / 4
İşini online platformda tanıtmak için yalnızca ücretli
dijital reklamcılıktan mı yararlanması gerekir? YANLIŞ
DERS TAMAMLANDI
Aferin, doğru!
Nick'in pazarda iyi satış yaptığı bir tezgahı olsa da amacı işini internete
taşımak. Bu nedenle, çevrimdışı pazarlama becerilerine odaklanmak tek başına
yeterli olmayacaktır.
İşin başında web sitesinde daha düşük fiyatla satış yapmak riskli bir karar
olabilir. Bazı perakendeciler bu uygulamayı benimserken diğerleri fiyat
eşleştirmesi yapıyor. E-ticaretin Nick için yeni bir alan olduğu göz önüne
alındığında, başlangıçta online platforma ve fiziksel pazara yönelik
fiyatlandırmayı aynı düzeyde tutmak daha az riskli olacaktır.
Tüm kitleleri tanımlamak, müşterilerle ne zaman etkileşim kuracağına,
onlarla hangi konularda konuşması gerektiğine karar vermesine olanak tanır ve
online platformdaki başarı şansını artırır.
Son olarak, ücretli dijital reklamcılık etkili bir kanal olsa da Nick'in
tüm olası seçenekleri göz önüne alıp işi için en uygun olanı belirlemesi
gerekir.
Sonraki adımlar
İnternetten satın aldığınız son ürünü düşünün. Bu derste açıklanan Görme,
Düşünme, Yapma, Önemseme çerçevesine tekrar bakın. Yolculuğunuzda ürün satın
almadan önce karşılaştığınız temas noktalarının haritasını oluşturun.
Şunları düşünün:
1. Ürünün ilginizi uyandıran özelliği neydi? (Görme)
2. Araştırmanızı yaparken nasıl bir yol izlediniz? (Düşünme)
3. Sonuç olarak "Satın Al" düğmesini tıklamanızı sağlayan ne oldu? (Yapma)
4. Yorum girdiniz mi veya satın aldığınız ürünün bir resmini internete yüklediniz mi? (Önemseme)
Şimdi işletme senaryonuza geri dönün: Kullanıcıları satın almaya teşvik etmek için, müşteri yolculuğunun her aşamasında ne tür içerikler kullanabilirsiniz?
Şunları düşünün:
1. Ürünün ilginizi uyandıran özelliği neydi? (Görme)
2. Araştırmanızı yaparken nasıl bir yol izlediniz? (Düşünme)
3. Sonuç olarak "Satın Al" düğmesini tıklamanızı sağlayan ne oldu? (Yapma)
4. Yorum girdiniz mi veya satın aldığınız ürünün bir resmini internete yüklediniz mi? (Önemseme)
Şimdi işletme senaryonuza geri dönün: Kullanıcıları satın almaya teşvik etmek için, müşteri yolculuğunun her aşamasında ne tür içerikler kullanabilirsiniz?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder